Kvalitní PR články jsou skvělé pro budování pověsti a získávání pozornosti ve světě online marketingu. Nejde ale jenom o to je napsat – stejně a možná i více důležité je jak je sdílíte.
Je potřeba se zamyslet při výběru platformy, formátu článku, optimalizaci obsahu pro vyhledávače i výběru kanálů pro šíření vašeho textu. Dnes se spolu podíváme na to, jak si zajistit co možná největší dosah při sdílení vašich PR článků.
Výběr vhodné platformy:
Výběr platformy nezávisí jen na formátu vašeho textu, ale hlavně na vaší cílové skupině – kam se vaši zákazníci nejčastěji dívají?
Analyzujte svou cílovku a vyhodnoťte, kam je nejlepší své články sdílet.
Správný formát PR článku:
Vzhled a struktura článku mají velký vliv na jeho úspěch. Začněte chytlavým nadpisem, který upoutá pozornost čtenářů. V rámci článku používejte krátké odstavce, nadpisy, odrážky a případně i obrázky, které pomohou vizuálně strukturovat text.
Důležité informace umístěte na začátek článku a přizpůsobte délku článku očekávané pozornosti čtenářů – ta nebývá vysoká, obzvláště pokud jde o reklamu. Ideální je nepsat texty delší než 1NS (normostranu).
Optimalizace obsahu pro vyhledávače:
Aby se váš publikovaný PR článek stal lépe viditelným ve vyhledávačích, zaměřte se na SEO optimalizaci obsahu. Vložte relevantní klíčová slova do nadpisu, mezititulků, meta popisku a zpětné odkazy do samotného textu článku.
Přidejte odkazy na relevantní webové stránky a zvažte využití obrázků s vhodnými popisky.
Šíření PR článků prostřednictvím různých kanálů:
Samotná publikace článku na vašem webu většinou nestačí.
Je důležité šířit články prostřednictvím různých kanálů, aby se dostaly k co největšímu počtu potenciálních čtenářů.
Zvažte následující strategie:
- Sociální média jako Facebook, Instagram, TikTok
- Emailový marketing
- Kvalitní linkbuilding
- Spolupráce s partnery a influencery
- Online publikace PR článků
- Blogování