Co je to efektivní outreach a co znamená pro linkbuilding? V linkbuildingu je to schopnost úspěšně oslovit webmastery a redaktory s nabídkou relevantního obsahu.
Jak tuhle schopnost získat? Nebojte, je to mnohem méně děsivé, než to zní.
Dnes vám dáme pár rad a tipů, jak na to!
1. Identifikujte relevantní cílové skupiny:
Před tím, než se pustíte do oslovování ostatních webů, pečlivě si vyberte skupiny webových stránek, které jsou výhodné pro vaši taktiku.
2. Personalizovaná komunikace:
Obecné a neosobní zprávy působí neprofesionálně a většinou končí hned v koši. Nepřistupujte k ostatním jako naprogramovaný robot! Pište personalizované zprávy, které jasně říkají, proč je vaše nabídka pro konkrétní web relevantní a v čem by mohla být pro druhou stranu cenná.
3. Zaujměte svou zprávou na první pohled:
Základem je, aby váš email či zpráva oslovila na první pohled. Stručně a jasně vyjádřete, kdo jste, proč se obracíte na daný web, a jakým způsobem by váš obsah mohl přinést hodnotu.
4. Výhody pro váš cílový web:
Jasně uveďte, jaké jsou výhody pro cílový web. Zmiňte vylepšení relevance, kvalitní zpětné odkazy, obohacení obsahu nebo třeba zvýšení návštěvnosti. Webovým redaktorům a majitelům jde především o to, co jim vaše nabídka přinese.
5. Sdílení kvalitního obsahu:
Mějte na mysli, že váš publikovaný obsah musí být relevantní a atraktivní pro cílovou skupinu webu, na který cílíte. Pokud budete majiteli webu nabízet obsah, který s jeho stránkami vůbec nesouvisí, těžko vám vyhoví.
6. Respektujte cizí čas a představte se:
Uveďte, kdo jste a proč jste právě vy ten správný partner pro spolupráci. Respektujte čas příjemce, buďte struční a zdůrazněte, čím je vaše nabídka unikátní.
7. Snažte se budovat vztah:
Outreach by neměl být jednorázová akce. Snažte se s cílovými stránkami navázat dlouhodobý vztah. Komentujte jejich obsah, aktivně se zapojujte na jejich sociálních sítích a postupně si tak získejte jejich důvěru.
TIP: Náskok pro váš outreach vám nabídne SEO platforma www.softconic.cz, která vám pomůže s komunikací i výběrem vhodných partnerů.